• Навчально-методичний відділ НЦАОМ ім. О.М. Макарова
  • +38(056) 713-58-35 /
Аерокосмічна освіта

Гуртки аерокосмічного спрямування (6-8 класи)

Гуртки аерокосмічного спрямування (6-8 класи) працюють для здобувачів освіти загальноосвітніх навчальних закладів та ліцеїв, де учні отримують спеціалізовані та поглиблені знання з математики, фізики, астрономії, авіації, космонавтики та інших дисциплін:

 

Освітній процес НЦАОМ проводиться в онлайн-форматі.

 

Запис до навчального процесу НЦАОМ:

 

 

Анотації курсів

• Аматорська астрономія

Мета гуртка – ознайомлення школярів із сучасними уявленнями про будову Всесвіту, створенні у них наукової картини походження та еволюції небесних тіл, наданні та закріпленні знань з астрономії, а також в тому, щоб розвинути потяг учнів до природничих наук, допомогти у виборі майбутньої спеціальності, прищепити навички творчого та наукового мислення.

Одночасно даний курс доповнює програму розділу «Астрономія» з фізики шкільної програми для старших класів.

 Програма_Практична астрономія

 

• Цікава математика

«Зацікавити розум дитини – ось що є одним із основних положень нашої доктрини, і ми нічим не нехтуємо, щоб прищепити учневі смак, ми сказали, б навіть пристрасть до навчання», – писав видатний український, математик М.В. Остроградський.

Мета гуртка – поглиблення теоретичних і практичних знань з математики, формування вмінь висувати гіпотези, будувати логічні висновки, користуватися індукцією, дедукцією, методом аналогій та ідеалізацією, розширення світогляду учнів, підготовка до вивчення математики старших класів учнів середніх шкіл, участь в олімпіадах та інших заходах, пов’язаних з математикою.

Математичні гуртки є основною формою позакласної роботи з математики, пізнавальної діяльності учнів різного віку, але разом з тим вимагає від здобувачів освіти конкретних знань, ерудованості та широкої обізнаності з математичних дисциплін.

У процесі гурткової роботи учні навчаться розв’язувати математичні проблеми, працювати з математичною літературою тощо.

Програма_Цікава математика 

 

• Юний фізик

Мета гуртка – формування розвиненого уявлення дитини про фізику у навколишньому середовищі, про фізику космосу і про технічну частину ракетно-космічної галузі, та підготовка дітей до вступу до навчальних закладів фізико-технічного профілю. До стандартної шкільної програми з фізики внесено доповнення, що відображають такі особливості, як фізика космосу та технічні аспекти ракетно-космічної техніки.

Загальними принципами організації навчально-виховного процесу є: науковість, синтез інтелектуальної і практичної діяльності, індивідуальний підхід, послідовність і поступовість викладення матеріалу.

 

 

• Віртуальний конструктор (на основі LEGO Digital Designer)

Мета гуртка – вивчення основ конструювання та формування знань з графічного проектування моделей, їх побудови та програмної реалізації алгоритмів; формуються уміння використовувати інформаційно-комунікаційні технології з метою ефективного розв’язання нетипових завдань щодо отримання, подання та обробки інформації.

Завданнями дисципліни є:

  • розвиток інформаційної компетентності та алгоритмічного мислення;
  • набуття практичних навичок роботи на ПК і в комп’ютерній програмі LEGO Digital Designer;
  • розвиток конструктивних навичок і умінь;
  • формування у слухачів пізнавальної і дослідницької активності;
  • розвиток мислення та вміння аналізувати предмет, виділяючи його характерні особливості, основні функціональні частини, встановлювати зв’язок між їх призначенням і будовою;
  • формування вміння діяти відповідно до інструкцій і передавати особливості предметів засобами комп’ютерної програми LEGO Digital Designer;
  • формування умінь вибудовувати послідовність створення моделі в програмі LDD;
  • знайомство з різноманітними будівельними деталями і їх властивостями, меню, панеллю інструментів, режимами та іншими можливостями програми;
  • розвиток моторних здібностей через оволодіння ручними різноманітними операціями;
  • розвиток творчих здібностей та естетичного смаку.

 Роботи вихованців

Програма_Віртуальний конструктор

 

• Основы робототехники (на основе Arduino та mBlock)

Мета гуртка – впровадження освітньої робототехніки, що відноситься до соціального замовлення суспільства: сформувати особистість, здатну самостійно ставити навчальні цілі, проектувати шляхи їх реалізації, контролювати й оцінювати свої досягнення, працювати з різними джерелами інформації, оцінювати їх і на цій основі формулювати власну думку, судження, оцінку, ініціювати та створювати власні розробки, ставати на шлях дослідника і мейкера, тобто формування ключових компетентностей та soft skills.

Робототехніка є одним з напрямків сучасної STEM-освіти. Наразі зростає необхідність в доборі якісних робототехнічних конструкторів, які б задовольняли навчальні цілі, відповідали фізіологічним вимогам і віковим особливостям учнів.

Інтегровані уроки, майстер-класи, що використовують комплекти для побудови і програмування роботів, є сучасною формою міждисциплінарної освіти дітей і молоді. Заняття з робототехніки впливають на розвиток математичної грамотності, науковотехнічних та соціальних компетентностей. Під компетентністю розуміють інтегрований результат опанування змістом освіти, який виражається в готовності учня використовувати засвоєні знання, уміння, навички, а також способи діяльності у конкретних життєвих ситуаціях для розв’язання практичних і теоретичних задач.

Важливим у навчанні алгоритмізації і програмуванню є отримання кінцевого результату – програми, яка виконує певну задачу. У більшості випадків результат виконання програми для учнів відображається на комп’ютері у вигляді отриманого результату обчислення у текстовій або графічній формі, можливо отримати результат у вигляді працюючого програмного додатку, наприклад, комп’ютерної гри. Але на всіх етапах програмування, тестування, виконання програми задіяний персональний комп’ютер. Робототехніка ж надає унікальний досвід – виконання програми на пристрої, побудованому власними руками.

Програма_Основи робототехніки Wedo 

 

• Комп'ютерна графіка

Мета гуртка – засвоєння учнями загальних понять та концепцій комп’ютерної графіки, опанування сучасних програмних засобів створення та оброки цифрових зображень.

Вивчаючи курс, учні 6-11 класів дізнаються про основні характеристики апаратних засобів, призначених для створення, перегляду та обробки графічної інформації (фото- і відеокамера, сканер, принтер, плоттер, графічний планшет тощо); відмінні риси векторних та растрових зображень; формати графічних файлів; основні принципи корекції цифрового зображення.

Практичні завдання розрізняються залежно від віку учнів (10 – 17 років) та розраховані на отримання таких навичок:

  • вибирати програмно-технічні засоби комп'ютерної графіки згідно з конкретною задачею;
  • встановлювати та налаштовувати відповідне програмне забезпечення;
  • обирати моделі формування кольору, враховувати принципи кольорової гармонії при створенні зображення;
  • обгрунтовано обирати та використовувати інструментальні засоби графічних редакторів.

За результатами вивчення курсу передбачається створення портфоліо.

Вивчення комп’ютерної графіки також є однією з форм допрофільної підготовки учнів аерокосмічного класу з вивченням предметів технічного (інженерного) циклу, яка спрямована на створення умов для вибору старшими школярами відповідного профілю навчання, формування готовності здобувачів освіти до вибору майбутньої професії.

Програма_Основи компютерної графіки

 

• Лабораторія ракетно-космічного моделювання (5-11 класи)

Мета гуртка – це створення моделей і макетів ракет та космічної техніки для дослідження, участі в конкурсах, конференціях, виставках  або спортивних змаганнях.

Заняття в лабораторії ракетно-космічного моделювання дають учням широкі можливості ознайомлення з історією космонавтики,  актуальними проблемами розвитку ракетно-космічної техніки, зрозуміти значення засвоєння космосу для підвищення ефективності науки, промисловості та народного господарства. Саме в цьому полягає актуальність даної навчальної програми. Юні конструктори навчаються практичним навичкам проектування, конструювання та виготовлення моделей і макетів ракетно-космічної техніки минулого, сьогодення та майбутнього, моделей-копій, спортивних моделей ракет та ракетопланів.

Займаючись космічним моделюванням і ракето-модельним спортом, наші вихованці беруть участь у міжнародних змаганнях та змаганнях з ракето-модельного спорту на кубок академіка М.К. Янгеля.

Найбільш здібні школярі-моделісти побували в багатьох країнах світу: Австралії, Японії, КНР, США, Польщі, Румунії, Туреччини, Південної Кореї, Словаччини, Словенії, Швейцарії, Казахстані та ін.

Программа_Лабораторія ракетно-космічного моделювання

Наши партнеры

Наши постоянные партнеры

Державне космічне агентство України
Державне космічне агентство України
Державне підприємство «Конструкторське бюро «Південне» ім. М.К. Янгеля»
Державне підприємство «Конструкторське бюро «Південне» ім. М.К. Янгеля»
Державне підприємство «Виробниче об’єднання Південний машинобудівний завод ім. О.М. Макарова»
Державне підприємство «Виробниче об’єднання Південний машинобудівний завод ім. О.М. Макарова»
Дніпровський національний університет ім. Олеся Гончара
Дніпровський національний університет ім. Олеся Гончара
Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут»
Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут»
Інжинірингова школа Noosphere
Інжинірингова школа Noosphere
ISPACE SCHOOL Приватна школа в Києві
ISPACE SCHOOL Приватна школа в Києві