Гуртки аерокосмічного спрямування (6-8 класи)
Гуртки аерокосмічного спрямування (6-8 класи) працюють для здобувачів освіти загальноосвітніх навчальних закладів та ліцеїв, де учні отримують спеціалізовані та поглиблені знання з математики, фізики, астрономії, авіації, космонавтики та інших дисциплін:
Освітній процес НЦАОМ проводиться в онлайн-форматі.
Запис до навчального процесу НЦАОМ:
Анотації курсів
• Аматорська астрономія
Мета гуртка – ознайомлення школярів із сучасними уявленнями про будову Всесвіту, створенні у них наукової картини походження та еволюції небесних тіл, наданні та закріпленні знань з астрономії, а також в тому, щоб розвинути потяг учнів до природничих наук, допомогти у виборі майбутньої спеціальності, прищепити навички творчого та наукового мислення.
Одночасно даний курс доповнює програму розділу «Астрономія» з фізики шкільної програми для старших класів.
• Цікава математика
«Зацікавити розум дитини – ось що є одним із основних положень нашої доктрини, і ми нічим не нехтуємо, щоб прищепити учневі смак, ми сказали, б навіть пристрасть до навчання», – писав видатний український, математик М.В. Остроградський.
Мета гуртка – поглиблення теоретичних і практичних знань з математики, формування вмінь висувати гіпотези, будувати логічні висновки, користуватися індукцією, дедукцією, методом аналогій та ідеалізацією, розширення світогляду учнів, підготовка до вивчення математики старших класів учнів середніх шкіл, участь в олімпіадах та інших заходах, пов’язаних з математикою.
Математичні гуртки є основною формою позакласної роботи з математики, пізнавальної діяльності учнів різного віку, але разом з тим вимагає від здобувачів освіти конкретних знань, ерудованості та широкої обізнаності з математичних дисциплін.
У процесі гурткової роботи учні навчаться розв’язувати математичні проблеми, працювати з математичною літературою тощо.
• Юний фізик
Мета гуртка – формування розвиненого уявлення дитини про фізику у навколишньому середовищі, про фізику космосу і про технічну частину ракетно-космічної галузі, та підготовка дітей до вступу до навчальних закладів фізико-технічного профілю. До стандартної шкільної програми з фізики внесено доповнення, що відображають такі особливості, як фізика космосу та технічні аспекти ракетно-космічної техніки.
Загальними принципами організації навчально-виховного процесу є: науковість, синтез інтелектуальної і практичної діяльності, індивідуальний підхід, послідовність і поступовість викладення матеріалу.
• Віртуальний конструктор (на основі LEGO Digital Designer)
Мета гуртка – вивчення основ конструювання та формування знань з графічного проектування моделей, їх побудови та програмної реалізації алгоритмів; формуються уміння використовувати інформаційно-комунікаційні технології з метою ефективного розв’язання нетипових завдань щодо отримання, подання та обробки інформації.
Завданнями дисципліни є:
- розвиток інформаційної компетентності та алгоритмічного мислення;
- набуття практичних навичок роботи на ПК і в комп’ютерній програмі LEGO Digital Designer;
- розвиток конструктивних навичок і умінь;
- формування у слухачів пізнавальної і дослідницької активності;
- розвиток мислення та вміння аналізувати предмет, виділяючи його характерні особливості, основні функціональні частини, встановлювати зв’язок між їх призначенням і будовою;
- формування вміння діяти відповідно до інструкцій і передавати особливості предметів засобами комп’ютерної програми LEGO Digital Designer;
- формування умінь вибудовувати послідовність створення моделі в програмі LDD;
- знайомство з різноманітними будівельними деталями і їх властивостями, меню, панеллю інструментів, режимами та іншими можливостями програми;
- розвиток моторних здібностей через оволодіння ручними різноманітними операціями;
- розвиток творчих здібностей та естетичного смаку.
Програма_Віртуальний конструктор
• Основы робототехники (на основе Arduino та mBlock)
Мета гуртка – впровадження освітньої робототехніки, що відноситься до соціального замовлення суспільства: сформувати особистість, здатну самостійно ставити навчальні цілі, проектувати шляхи їх реалізації, контролювати й оцінювати свої досягнення, працювати з різними джерелами інформації, оцінювати їх і на цій основі формулювати власну думку, судження, оцінку, ініціювати та створювати власні розробки, ставати на шлях дослідника і мейкера, тобто формування ключових компетентностей та soft skills.
Робототехніка є одним з напрямків сучасної STEM-освіти. Наразі зростає необхідність в доборі якісних робототехнічних конструкторів, які б задовольняли навчальні цілі, відповідали фізіологічним вимогам і віковим особливостям учнів.
Інтегровані уроки, майстер-класи, що використовують комплекти для побудови і програмування роботів, є сучасною формою міждисциплінарної освіти дітей і молоді. Заняття з робототехніки впливають на розвиток математичної грамотності, науковотехнічних та соціальних компетентностей. Під компетентністю розуміють інтегрований результат опанування змістом освіти, який виражається в готовності учня використовувати засвоєні знання, уміння, навички, а також способи діяльності у конкретних життєвих ситуаціях для розв’язання практичних і теоретичних задач.
Важливим у навчанні алгоритмізації і програмуванню є отримання кінцевого результату – програми, яка виконує певну задачу. У більшості випадків результат виконання програми для учнів відображається на комп’ютері у вигляді отриманого результату обчислення у текстовій або графічній формі, можливо отримати результат у вигляді працюючого програмного додатку, наприклад, комп’ютерної гри. Але на всіх етапах програмування, тестування, виконання програми задіяний персональний комп’ютер. Робототехніка ж надає унікальний досвід – виконання програми на пристрої, побудованому власними руками.
Програма_Основи робототехніки Wedo
• Комп'ютерна графіка
Мета гуртка – засвоєння учнями загальних понять та концепцій комп’ютерної графіки, опанування сучасних програмних засобів створення та оброки цифрових зображень.
Вивчаючи курс, учні 6-11 класів дізнаються про основні характеристики апаратних засобів, призначених для створення, перегляду та обробки графічної інформації (фото- і відеокамера, сканер, принтер, плоттер, графічний планшет тощо); відмінні риси векторних та растрових зображень; формати графічних файлів; основні принципи корекції цифрового зображення.
Практичні завдання розрізняються залежно від віку учнів (10 – 17 років) та розраховані на отримання таких навичок:
- вибирати програмно-технічні засоби комп'ютерної графіки згідно з конкретною задачею;
- встановлювати та налаштовувати відповідне програмне забезпечення;
- обирати моделі формування кольору, враховувати принципи кольорової гармонії при створенні зображення;
- обгрунтовано обирати та використовувати інструментальні засоби графічних редакторів.
За результатами вивчення курсу передбачається створення портфоліо.
Вивчення комп’ютерної графіки також є однією з форм допрофільної підготовки учнів аерокосмічного класу з вивченням предметів технічного (інженерного) циклу, яка спрямована на створення умов для вибору старшими школярами відповідного профілю навчання, формування готовності здобувачів освіти до вибору майбутньої професії.
Програма_Основи компютерної графіки
• Лабораторія ракетно-космічного моделювання (5-11 класи)
Мета гуртка – це створення моделей і макетів ракет та космічної техніки для дослідження, участі в конкурсах, конференціях, виставках або спортивних змаганнях.
Заняття в лабораторії ракетно-космічного моделювання дають учням широкі можливості ознайомлення з історією космонавтики, актуальними проблемами розвитку ракетно-космічної техніки, зрозуміти значення засвоєння космосу для підвищення ефективності науки, промисловості та народного господарства. Саме в цьому полягає актуальність даної навчальної програми. Юні конструктори навчаються практичним навичкам проектування, конструювання та виготовлення моделей і макетів ракетно-космічної техніки минулого, сьогодення та майбутнього, моделей-копій, спортивних моделей ракет та ракетопланів.
Займаючись космічним моделюванням і ракето-модельним спортом, наші вихованці беруть участь у міжнародних змаганнях та змаганнях з ракето-модельного спорту на кубок академіка М.К. Янгеля.
Найбільш здібні школярі-моделісти побували в багатьох країнах світу: Австралії, Японії, КНР, США, Польщі, Румунії, Туреччини, Південної Кореї, Словаччини, Словенії, Швейцарії, Казахстані та ін.