Аерокосмічна школа
Аерокосмічна школа – це форма навчального процесу для здобувачів освіти, де впроваджено три форми навчання:
- очні аерокосмічні класи;
- очні аерокосмічні класи з формою навчання у вихідні дні;
- заочна аерокосмічна школа «Всесвіт».
В аерокосмічних класах з очною формою навчання вчаться здобувачі освіти зі шкіл міста Дніпра та Дніпропетровської області.
Програма аерокосмічних класів з формою навчання у вихідні дні розрахована на 3 роки, навчаються учні з 9 по 11 класи.
Навчання в заочній аерокосмічній школі «Всесвіт» (ЗАКШ) в деякій мірі відрізняється від очного. Учні, що успішно виконали вступне завдання з математики та фізики, зараховуються до заочної аерокосмічної школи, де головними предметами є ракетно-космічна техніка та механіка космічного польоту.
Учні ЗАКШ періодично отримують завдання у вигляді методичних посібників, де подається необхідний теоретичний матеріал, приводяться приклади рішення типових задач і задачі для самостійного рішення.
Окрім обов’язкових предметів учень обирає собі спеціалізацію за напрямами «Наукові дослідження в космосі», «Людина і Космос», «Історія ракетно-космічної техніки», за якими також отримує методичні посібники та виконує пошукову роботу з підготовкою реферату за одною із запропонованих тем.
Освітній процес НЦАОМ проводиться в онлайн-форматі.
Запис до навчального процесу НЦАОМ:
Анотації курсів
• АСТРОНОМІЯ
Мета курсу – ознайомлення школярів із сучасними уявленнями про будову Всесвіту, створення у них наукової картини походження та еволюції небесних тіл, надання та закріпленні знань з астрономії, а також в тому, щоб розвинути потяг учнів до природничих наук, допомогти у виборі майбутньої спеціальності, прищепити навички творчого та наукового мислення. Одночасно, даний курс доповнює програму розділу «Астрономія» з фізики шкільної програми для старших класів.
Дисципліна має викладатись в 9-11 класах, доповнювати і поглиблювати знання учнів в області астрономії, фізики та природознавства. Програма адаптована під навчальний процес старших класів, складається із теоретичних і практичних знань по засвоєнню курсу, рекомендується для викладання в профільних аерокосмічних класах і складена на основі типових програм Міністерство освіти і науки України для загальноосвітніх шкіл із врахуванням подібних програм вузівських дисциплін.
• ІСТОРІЯ РОЗВИТКУ РАКЕТНО-КОСМІЧНОЇ ТЕХНІКИ ТА КОСМОНАВТИКИ
Нині до актуальніших питань освіти належать питання з історії України, рідного міста та краю. Тому предметом вивчення навчальної дисципліни є досягнення ракетно-космічної галузі України, роль України в становленні і розвитку ракетної техніки та космонавтики.
Мета курсу – знайомство учнів із досягненнями в освоєнні космічного простору, про що люди мріяли впродовж тисячоліть. В процесі викладання дисципліни необхідно показати, що великі досягнення в освоєнні Космосу пов’язані з розвитком усіх наук, а не тільки фізики, механіки і математики. Разом із цим, сучасний рівень ракетно-космічної техніки впливає на розвиток багатьох галузей наук і на появу нових (космічна медицина, космічна геологія та інше). Особлива увага приділяється ролі України та українців у розвитку космічної науки і техніки, у вивченні неба взагалі як сьогодні, так і в минулому.
Програма_Історія розвитку РКТ та космонавтики
• ФІЗИКА КОСМОСУ
Мета курсу – поглибити та закріпити знання здобувачів освіти про Всесвіт, основні закони фізики, розвинути інтерес до вивчення аерокосмічної техніки, допомогти обрати майбутню спеціальність, прищепити навички творчого та абстрактного мислення.
Курс викладається у другому півріччі 9-го класу, доповнює та поглиблює знання учнів у розділі фізики та астрономії.
Протягом навчання учні набувають знання про основні закони фізики та набувають навички абстрактного мислення.
• ОСНОВИ КОСМІЧНОГО ПРИРОДОЗНАВСТВА
Мета курсу – формування теоретичних знань з основ космічного природознавства, розвинути потяг учнів до аерокосмічної техніки, допомогти у виборі майбутньої спеціальності та прищепити навички творчого мислення.
Основні завдання: надати знання за темами «Всесвіт», «Всесвіт і людина», «Процеси і структури у Всесвіті», «Енерго-інформаційна пара в будові Всесвіту», «Технологічне майбутнє людства», «Принципи науково-дослідної роботи» тощо.
Програма_Основи космічного природознавства
• НАУКОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ У КОСМОСІ
Мета курсу – надання та закріплення знань і навичок із науково-дослідних робіт в галузі ракетно-космічної техніки, розвинути потяг учнів до аерокосмічної техніки, допомогти у виборі майбутньої спеціальності, прищепити навички творчого мислення та пошуку варіантів рішення проблем освоєння людиною позаземного простору.
Програмою курсу передбачено розгляд трьох основних напрямів наукових досліджень щодо Космосу:
- проблеми, пов’язані з виходом людини в позаземний простір (транспортні проблеми);
- проблеми існування та працездатності в Космосі;
- проблеми дослідження космічного простору, планет, зірок та інших небесних тіл.
Програма_Наукові дослідження у космосі
• ОСНОВИ РАКЕТНО-КОСМІЧНОЇ ТЕХНІКИ
Мета курсу – розгляд основ будови та принципів дії космічних літальних апаратів (ЛА) та інфраструктури, яка забезпечує її використання.
Програма викладається протягом першого півріччя 10 класу, доповнює та розширює знання учнів з фізики, хімії, механіки польоту тощо.
Програма_Ракетно-космічна техніка
• ПРИКЛАДНА ІНФОРМАТИКА
Ринок сучасних систем ракетно-космічної техніки (РКТ) ставить перед розробниками ряд принципових проблем. Зокрема, забезпечення високих експлуатаційних і економічних характеристик виробів. Дані питання є комплексними і їх виконання вимагає скорочення часу розробки нових систем, підвищення якості та зниження їх вартості. Одними з найбільш трудомістких етапів створення ракет-носіїв і супутників є етапи ескізного проекту та створення креслярсько-технічної документації.
Інформаційні технології дають широкі можливості математичного моделювання об’єктів і вирішення складних завдань проектування.
Мета курсу – підвищення комп’ютерної грамотності слухачів, допомога у виборі майбутньої професії, а також включення у світовий інформаційний процес, залучення до сучасних ресурсів, гідне представлення учбових закладів України в освітньому секторі «світової павутини».
• ОСНОВИ КОМП’ЮТЕРНОЇ ГРАФІКИ
Мета курсу – засвоєння учнями загальних понять та концепцій комп’ютерної графіки, опанування сучасних програмних засобів створення та оброки цифрових зображень.
Вивчаючи курс, учні дізнаються про основні характеристики апаратних засобів, призначених для створення, перегляду та обробки графічної інформації (фото- і відеокамера, сканер, принтер, плоттер, графічний планшет тощо); відмінні риси векторних та растрових зображень; формати графічних файлів; основні принципи корекції цифрового зображення.
Практичні завдання розрізняються залежно від віку учнів (10 – 17 років) та розраховані на отримання таких навичок:
- вибирати програмно-технічні засоби комп'ютерної графіки згідно з конкретною задачею;
- встановлювати та налаштовувати відповідне програмне забезпечення;
- обирати моделі формування кольору, враховувати принципи кольорової гармонії при створенні зображення;
- обґрунтовано обирати та використовувати інструментальні засоби графічних редакторів.
За результатами вивчення курсу передбачається створення портфоліо.
Вивчення комп’ютерної графіки також є однією з форм допрофільної підготовки учнів аерокосмічного класу з вивченням предметів технічного (інженерного) циклу, яка спрямована на створення умов для вибору старшими школярами відповідного профілю навчання, формування готовності здобувачів освіти до вибору майбутньої професії.
Програма_Основи компютерної графіки
• ПРОГРАМУВАННЯ
Мета курсу – формування теоретичної бази знань здобувачів освіти стосовно процесів перетворення, передавання та використання інформації, вироблення практичних навичок використання комп’ютерів у навчально-пізнавальній діяльності.
Персональні комп'ютери дають широкі можливості рішення задач математичного моделювання об'єктів ракетно-космічної техніки (РКТ) і процесів, що в них протікають.
Вивчення даного курсу вимагає від школярів знань з математики, фізики тощо.
До теоретичної бази знань відносяться: поняття значення нових інформаційних технологій у виробництві, науці, перспектив розвитку комп’ютерної техніки, постановка задач і побудова відповідних інформаційних (зокрема, математичних) моделей, загальні принципи розв’язування задач за допомогою комп’ютера з використанням програмного забезпечення, основи алгоритмізації і програмування.
До практичних навичок відносяться: навички роботи з пристроями введення-виведення інформації, прикладним програмним забезпеченням загального і навчального призначення: операційною системою, програм з використанням засобів навчальної алгоритмічної мови та реальних мов програмування.
• WEB-ДИЗАЙН
Мета курсу – формування теоретичної бази знань учнів стосовно процесів перетворення, передавання та використання інформації, розкриття значення інформаційних процесів у формуванні сучасної системно-інформаційної картини світу, розкриття ролі інформаційних технологій у розвитку сучасного суспільства, вироблення практичних навичок свідомого і раціонального використання комп’ютерів у повсякденній практиці, зокрема навчально-пізнавальній діяльності учнів.